Беручи до уваги те, що створення багатосторонніх виконавчих структур Східного партнерства має завершитись створенням Парламентської асамблеї, що покликана контролювати та ретельно перевіряти діяльність виконавчих структур;
Беручи до уваги те, що ідея створення Парламентської асамблеї ЄВРОНЕСТ бере свій початок з Резолюції Європейського парламенту від 15 листопада 2007 року, в якій було запропоновано заснувати таку асамблею за зразок багатосторонніх парламентських асамблей, що вже були створені за участю Європейського парламенту;
Беручи до уваги те, що до заключної заяви, прийнятої на Міжпарламентській конференції з питань Східного виміру Європейської політики сусідства 4-5 червня 2008 року Європейським парламентом за участю представників шести країн Східного Сусідства: Республіки Вірменія, Республіки Азербайджан, Грузії, Республіки Молдова, України та Республіки Білорусь, було включено положення про створення Парламентської асамблеї ЄВРОНЕСТ;
Беручи до уваги те, що парламентарії Східноєвропейських партнерів на спільній зустрічі в Києві 18 травня 2009 року висловили свій інтерес у започаткуванні парламентського виміру Східного партнерства шляхом створення Парламентської асамблеї ЄВРОНЕСТ та прийняли рекомендації щодо цього;
домовились про наступне:
Стаття 1
Статут та основні принципи
Цим актом Парламентська асамблея ЄВРОНЕСТ визначена як парламентська установа Східного партнерства між Європейським Союзом та його Східноєвропейськими партнерами, до якої в цілому може бути застосована стаття 49 Угоди про Європейський Союз ( 994_029 ). Парламентська асамблея ЄВРОНЕСТ заснована на спільних інтересах та зобов'язаннях, а також на принципах диференціації, спільної власності та відповідальності. З огляду на це, принцип диференціації не має порушувати права окремих Східноєвропейських партнерів, але, з іншого боку, він має бути спрямований на визначення відмінностей в інтересах та цілях, залежно від взаємовідносин кожного Східноєвропейського партнера з Європейським Союзом.
Участь у Парламентській асамблеї ЄВРОНЕСТ має бути добровільною та підтримувати дух інтеграції та відкритості.
Європейський парламент та Східноєвропейські партнери поважають багатогранність культур і традицій, а також національну ідентичність народів країн - членів Європейського Союзу та Східноєвропейських партнерів, так само як і організацію їх державних органів.
Стаття 2
Цілі
Парламентська асамблея ЄВРОНЕСТ має сприяти підтримці, просуванню та консолідації Східного партнерства в практичному сенсі шляхом забезпечення діяльності всіх чотирьох тематичних платформ, а саме:
(a) питання щодо фундаментальних цінностей, включаючи демократію, верховенство права, повагу до прав людини та її фундаментальних свобод, а також питання щодо ринкової економіки, сталого розвитку та належного державного управління;
(b) подальша економічна інтеграція між ЄС та його Східноєвропейськими партнерами, підтримуючи реформи в країнах Східноєвропейських партнерах у соціально-економічній сфері, а також торгівлі та лібералізації інвестицій, що веде до узгодження із законами та стандартами ЄС з метою утворення мережі поглиблених та всеохоплюючих зон вільної торгівлі;
(c) спільна енергетична підтримка і механізми безпеки та гармонізація енергетичних політик Східноєвропейських партнерів;
(d) сприяння міжлюдським контактам та прискорення взаємодії між громадянами Європейського Союзу та Східноєвропейських партнерів, зокрема, між молоддю; сприяння культурній взаємодії та міжкультурному діалогу, а також підтримка освіти, наукових досліджень, розвитку інформаційного та медіа суспільства.
Стаття 3
Членство
Для участі в роботі Парламентської асамблеї ЄВРОНЕСТ парламент має:
- бути частиною конституційної системи однієї з країн - учасниць Східного партнерства;
- бути обраним відповідно до зобов'язань ОБСЄ, а також інших міжнародних стандартів щодо проведення демократичних виборів;
- мати обов'язком захист та сприяння дотриманню прав та основних свобод людини, плюралістичної демократії та верховенства права.
Стаття 4
Склад
Парламентська асамблея ЄВРОНЕСТ має бути об'єднаною Асамблеєю і складатися з двох складових частин, сформованих членами з:
(a) Європейського парламенту, з одного боку;
(b) парламентів Східноєвропейських партнерів, з іншого.
Стаття 5
Структура
Парламентська асамблея ЄВРОНЕСТ повинна мати таку структуру:
(a) Пленарне засідання Парламентської асамблеї ЄВРОНЕСТ; (c) Бюро; (d) Комітети; (e) Секретаріат.
Пленарне засідання Парламентської асамблеї ЄВРОНЕСТ має прийняти її Регламент кваліфікованою більшістю у дві третини голосів від присутніх членів, у якому має бути повною мірою відображено її склад та повноваження і функціонування її структурних підрозділів.
Стаття 6
Повноваження
Повноваження Парламентської асамблеї ЄВРОНЕСТ:
(а) бути форумом для проведення парламентських обговорень, забезпечення контролю та нагляду за всіма питаннями, пов'язаними зі Східним партнерством, діючи як її парламентська установа;
(б) забезпечувати відповідність цілям, передбаченим статтею 2 Установчого Акта;
(в) ухвалювати резолюції та рекомендації, адресовані Саміту Східного партнерства та інституціям, установам та міністерським групам і конференціям, діяльність яких стосується розвитку партнерства, у питаннях, що стосуються його різноманітних аспектів;
(г) висловлювати позицію щодо питань, внесених Самітом Східного партнерства, а також конференціями на рівні міністрів, пов'язаних із Східним партнерством, яка може закликати відповідно перших та других з метою надання консультацій асамблеї щодо будь-яких питань, пов'язаних із Східним партнерством;
(д) встановити належні взаємовідносини між Парламентською асамблеєю ЄВРОНЕСТ, з одного боку, та Самітом і різними конференціями на рівні міністрів та інституціями, пов'язаними із Східним партнерством, з іншого;
(є) забезпечувати обмін інформацією, проведення тренінгів та освітніх програм, спрямованих на підвищення ефективності парламентської роботи, впровадження стандартів та кращого досвіду в роботу парламентів Східноєвропейських партнерів;
(ж) сприяти гармонізації національного законодавства Східноєвропейських партнерів із законодавством Європейського Союзу, включаючи засоби імплементації необхідних проектів на двосторонньому та багатосторонньому рівнях.
Стаття 7
Фінансування
Витрати Парламентської асамблеї ЄВРОНЕСТ мають покладатись на Європейський парламент та парламенти Східноєвропейських партнерів, що складають частину асамблеї, у пропорціях, визначених Регламентом.
Стаття 8
Засідання
Пленарне засідання Парламентської асамблеї ЄВРОНЕСТ має проводитись, як правило, один раз на рік у країні Східноєвропейського партнерства або в одному з робочих приміщень Європейського парламенту, на запрошення Європейського парламенту або парламенту Східноєвропейського партнера, що приймає асамблею.
Бюро Парламентської асамблеї ЄВРОНЕСТ та комітети мають засідати в порядку, передбаченому Регламентом.
Стаття 9
Заключні положення
Цей Установчий Акт, підписаний у м. Брюссель 3 травня 2011 року, не суперечить внутрішнім положенням кожного з парламентів-учасників та має бути введений у дію з дати його підписання.
Після сформування Парламентської асамблеї ЄВРОНЕСТ цей Акт має залишитися відкритим для підписання будь-якою країною, що матиме на це право, і яка не підписала його.
Будь-яка зі Сторін цього Установчого Акта може прийняти рішення не продовжувати членство шляхом подання офіційного звернення до Бюро Парламентської асамблеї ЄВРОНЕСТ за рік до припинення членства.
|